افتاده، جواد (1389). رسانههای اجتماعی و کتاب: بازگشت عموم و باز نشر کتاب. کتاب مهر، شماره 1.
الهیمنش، محمدحسن؛ قدیری، طاهره؛ فرجامیکیا، هادی (1397). تاثیر فضای مجازی بر مشارکت سیاسی شهروندان جمهوری اسلامی ایران (مطالعه موردی شهر تهران). علوم اجتماعی، 12(43): ص247-272.
امیدی، علی؛ مرادیفر، سعیده (1397). تبیین تاثیر رسانههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی استان مازندران). مجله جهانی رسانه، 13(26): ص254-275.
اوسولیوان، تام؛ هارتلی، جان؛ ساندرز، دانی؛ فیسک، جان (1385). مفاهیم کلیدی ارتباطات. ترجمه میرحسن رئیسزاده. تهران: نشر فصل نو.
بیژن، عارف؛ اعجازی، احسان؛ لکزی، مهدی (1398). واکاوی میزان تاثیرگذاری شبکههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی ایران و روسیه در سالهای 2020-2010). پژوهشنامه علوم سیاسی، 14(4): ص80-37.
خانیکی، هادی؛ خجیر، یوسف (1397). رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی؛ فراتحلیل مشارکت سیاسی کاربران رسانههای اجتماعی. مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 11(41): ص127-101.
راش، مایکل (1377). جامعه و سیاست. ترجمه منوچهر صبوری. تهران: انتشارات سمت.
زارعی، غفار؛ همتی، فتحعلی؛ نرمانی، حسن؛ تقیخانی، عبدالله (1397). شبکههای اجتماعی و دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ یک رویکرد نظری. مطالعات ملی، 4(13): ص103-123.
ساروخانی، باقر (1391). تاثیر استفاده از اینترنت در هویت قومی. مطالعات جامعهشناختی ایران، 2(5): ص1-18.
ضیاییپرور، حمید (1388). بررسی نفوذ شبکههای اجتماعی مجازی در میان کاربران ایرانی. رسانه، 20(78): ص23-42.
عبداللهینژاد، علیرضا؛ قاسمینژاد، ابوذر؛ صادقی، جواد (1395). رسانههای اجتماعی و مشارکت سیاسی در انتخابات (رابطه استفاده از فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام و مشارکت سیاسی دانشجویان در انتخابات هفتم اسفند 1394). مطالعات رسانههای نوین، 2(5).
عقیلی، سید وحید؛ قاسمزاده عراقی، مرتضی (1394). رسانههای اجتماعی؛ چیستی، کارکردها و چالشها. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 8(1).
متولیان، سید علی؛ ملائکه، حسن؛ نژاد ایران، محمد، (1398). بررسی رابطه بین شبکههای اجتماعی مجازی و جامعهپذیری سیاسی در ایران معاصر: مطالعه موردی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران). پژوهشهای سیاسی و بینالمللی، دوره 10، شماره 40 ، شماره پیاپی 2، پاییز 1398، صص 147-169.
مرادیفر، سعیده؛ امیدی، علی؛ بصیری، محمدعلی (1397). تبیین تأثیر تلگرام بر رویکرد مشارکت سیاسی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان). رسانه، 29(2): ص126-105.
مک کوئیل، دنیس (1382). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی. تهران: مرکز مطالعات و پژوهشهای رسانهها.
Boulianne, S. (2015). Social Media Use and Participation: A Meta-analysis of Current Research. Information, Communication & Society, 18(5): p. 524-538.
Enikolopov, R., Korovkin, V., Petrova, M., Sonin, K. & Zakharov, A. (2013). Electoral Fraud in Russian Parliamentary Elections in December 2011: Evidence from a Field Experiment. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110(2): p. 448-52.
Maclosky, H. (1968). Political Participation internat ional-Encyclopedia of social science. Vol.11. New Yourk: Mocmillon.
Reuter, J.O. & Szakonyi, D. (2013). Online social media and Political Awareness in Authoritarian Regimes. British Journal of Political Science, 45(1): p. 1-23.
Towner, T.L. (2013). All Political Participation Is Socially Networked? New Media and the 2012 Election. Social Science Computer Review, 31(5): p. 527-541.
Vesnic-Alujevic, L. (2012). Political participation and web 4.9 in Europe: A case study of Facebook. Public Relations Review, 18(1): p. 211-279.