ابن عربی، محمدبن علی (بیتا). الانسان الکامل من کلام الشیخ الاکبر. گردآورنده محمود محمود غراب. دمشق: دار الکاتب العربی.
تاجالدین وزیر، احمد بن محمد (1381). بیاض تاجالدین احمد وزیر. قم: مجمع ذخایر اسلامی، ج2.
حسنزاده آملی، حسن (1383). انسان کامل از دیدگاه نهجالبلاغه. قم: الف.لام.میم.
شوشتری، محمدتقی (1376). بهجالصباغه فی شرح نهجالبلاغه. تهران: امیرکبیر، ج4.
طباطبایی، سیدجواد (1386). تاملی درباره ایران: نظریه حکومت قانون در ایران. تبریز: ستوده.
طباطبایی، محمدحسین (1423ق). الکبائر و الصغائر. بیروت: موسسه الاعلمی للمطبوعات.
غزالی، محمد بن محمد (بیتا). پندنامه حضرت محمد غزالی به یکی از ملوک. تهران: مطبعه تهران.
فدایی مهربانی، مهدی (1395). وجوه عرفانی در اندیشه سیاسی سید جعفر کشفی. سیاست، دوره 46، شماره 1، ص188-171.
کریمی حکاک، احمد (1394). بود و نمود سخن. تهران: شرکت کتاب.
10. کشفی، جعفر بن ابی اسحاق (1375). میزان الملوک و الطوائف صراط المستقیم فی سلوک الخلائف. به کوشش عبدالوهاب فراتی. قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بوستان کتاب.
11. کشفی، جعفر بن ابی اسحاق (1381). تحفه الملوک: گفتارهایی درباره حکمت سیاسی. جعفر دارابی کشفی؛ به کوشش عبدالوهاب فراتی. قم: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بوستان کتاب، ج2.
12. کیخا، نجمه (1392). مناسبات اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه براساس عالم مثال. سیاست متعالیه، سال اول، شماره دوم، ص102-87.
13. گرامی، محمدعلی (1386). خدا در نهجالبلاغه. قم: بنیاد بینالمللی نهجالبلاغه.
14. لکزایی، شریف (1389). سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه. در: مجموعه مقالات مباحث نظری، تاریخی و کاربردی. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ج2.
15. مجلسی، محمدباقر (1403ق). بحار الانوار الجامعه الدرر الاخبار الائمه الاطهار(ع). بیروت: دارالتعارف للمطبوعات، ج24.
16. مولوی، جلالالدین محمد (1392). مثنوی معنوی. تهران: دوستان.
17. Davidson, Jenny )2004). Hypocrisy and the Politics of Politeness. Cambridge: Cambridge University Press.