نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، گروه علوم سیاسی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2 دانشیار، گروه علوم سیاسی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران .
3 استاد، گروه علوم سیاسی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
This project was aimed at giving a new understanding of Imam Khomeini's political thoughts through an epistemological framework. The research method was descriptive-analytical. Results indicated that the political thoughts of Imam Khomeini confirmed his epistemological approach whether directly or indirectly. The two tools of reason and revelation have had the greatest impact on Imam Khomeini's political thought. His political thoughts, despite the significance of acquired knowledge, have been developed under the dominance of presential knowledge and more specifically through jurisprudence and theology. It is also said that many of his political approach could be consequence of epistemological assumption. Moreover, devoution is the highest level of knowledge to him.
کلیدواژهها [English]
10. خمینی، سید روح الله (1388/الف). ولایتفقیه. تهران: موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
11. خمینی، سید روح الله (1388/ب). شرح چهل حدیث. تهران: موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
12. خمینی، سید روح الله (1388/ج). حکومت اسلامی و ولایت فقیه در اندیشۀ امام خمینی. تهران: موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی؛ تبیان، دفتر چهل و پنجم.
13. خمینی، سید روح الله (1389/الف). آیین انقلاب اسلامی. تهران: موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی؛ تبیان، دفتر نهم، ج 2.
14. خمینی، سید روح الله (1389/ب). صحیفۀ امام. تهران: موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ج4، 5، 11، 13، 18، 20، 21.
15. خمینی، سید روح الله (بیتا). کشف الاسرار. تهران: انتشارات محمد.
16. رودگر، محمدجواد (1396). مبانی عرفانی اندیشۀ سیاسی امام خمینی. سیاست متعالیه، شماره هجدهم: ص124-107.
17. مارش، دیوید؛ فورلانگ، پاول (1387). پوست نه پوستین: هستیشناسی و معرفتشناسی در علوم سیاسی. ترجمه سید علی میرموسوی. علوم سیاسی، سال یازدهم، شمارۀ چهل و دوم: ص63-31.