معنویت در جهان امروز، به چالشی در تعلق به دین و یا ضدیت با دین تبدیل شده است. انسان مدرن و پسامدرن با نگاهی به تاریخ و آینده، بین اشتیاق به معنویت و ترس و دلزدگی از دین و معنویت در تردید است. در این میان، برخی محتواهای ضددین، راکد، رادیکال و خشونتگرا نیز به این تردید دامن زدهاند. از سوی دیگر، روشهای کسب معنویت از طرق غیردینی نیز غالباً بدون عمق و توأم با رکود و محدودیت هستند؛ لذا آیندهی جهان منوط به ستیز و رقابت مکاتب در معرفی معنویت به دنیا و تعمیق آن است. از این منظر ضرورت دارد که در رابطه با نسبت معنویت و رسالت حوزهی علمیه مطالعات دقیقی صورت پذیرد. در این تحقیق با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی و با رجوع به منابع کتابخانهای سعی شده است با ارائهی مفهومی عمیق، پویا، جهانشمول و فعال از معنویت، با استناد و تأکید بر نامهی آیتالله خامنهای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به این مهم پرداخته شود.
سخاوتی, نصرالله, توکلی محمدی, مرتضی, مطهری فرد, مرتضی. (1395). رسالت تاریخی حوزه های علمیه در تدوین دکترین معنویت؛ با تأکید بر نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی. سیاست متعالیه, 4(14), 7-24.
MLA
نصرالله سخاوتی; مرتضی توکلی محمدی; مرتضی مطهری فرد. "رسالت تاریخی حوزه های علمیه در تدوین دکترین معنویت؛ با تأکید بر نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی". سیاست متعالیه, 4, 14, 1395, 7-24.
HARVARD
سخاوتی, نصرالله, توکلی محمدی, مرتضی, مطهری فرد, مرتضی. (1395). 'رسالت تاریخی حوزه های علمیه در تدوین دکترین معنویت؛ با تأکید بر نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی', سیاست متعالیه, 4(14), pp. 7-24.
VANCOUVER
سخاوتی, نصرالله, توکلی محمدی, مرتضی, مطهری فرد, مرتضی. رسالت تاریخی حوزه های علمیه در تدوین دکترین معنویت؛ با تأکید بر نامه ی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی. سیاست متعالیه, 1395; 4(14): 7-24.