احمدوند، شجاع؛ صابرماهانی، فردوس (1394). درآمدی مقایسهای بر منابع مالی تبلیغات انتخاباتی (مطالعه نظامهای انتخاباتی ایران، فرانسه، روسیه و آمریکا. پژوهش حقوق عمومی، 17(49): ص9-35.
اطاعت، جواد (1387). ماهیت دولت در ایران (6). اطلاعات سیاسی- اقتصادی، 22(250-249): ص68-79.
جدی، حسین (1398). بررسی تأثیر ساختار جمهوری اسلامی ایران بر ساختار سیاسی آن با تأکید بر فرایند مردمسالاری. سیاست متعالیه، 7(25): ص195- 212.
درستی، هاجر (1393). آسیبشناسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در پرتو اصول حقوقی حاکم بر تبلیغات. مجلس و راهبرد، 21(80): ص89-110.
دورماگن، ژان- ایو؛ موشار، دانیل (1393). مبانی جامعهشناسی سیاسی. ترجمه عبدالحسین نیک گهر. تهران: آگه.
زمانیزاده، مصطفی (1398). نظام مطلوب تأمین مالی کارزارهای انتخاباتی در ایران در پرتو معیارهای بینالمللی. مطالعات حقوق تطبیقی، 10(2): ص467-483.
شریفزاده، محسن (1395). رفتار انتخاباتی مردم ایران. تهران: شرکت سهامی انتشار.
مرکز آمار ایران (1395). گزیده نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395. تهران: مرکز آمار ایران.
ملکی، علی (1399). مبانی مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران. سیاست متعالیه، 8(30): ص187-206.
میرزائی راجعونی، سلیمان (1399). جامعهشناسی سیاسی. تهران: انتشارات لویه، ج2.
Ansolabehere, S., Shanto Iyengar, A.S. & Valentino, N. (1994). Does Attack Advertising Demobilize the Electorate?’ The American Political Science Review, 88)4(: P.829-838.
Baktiari, B. (1996). Parliamentary politics in revolutionary Iran: The institutionalization of factional politics. Gainesville: University Press of Florida.
Bermeo, N. (2017). On democratic backsliding. Journal of Democracy, 27(1): P. 5-19.
Blaydes, L. (2011). Elections and distributive politics in Mubarak’s Egypt. New York: Cambridge University Press.
Evans, T.A. (2007). An Empirical Test of Why Incumbents Adopt Campaign Spending Limits. Public Choice, 132(3-4): P.437-456.
Gerber, A. (2000). Estimating the Effect of Campaign Spending on Senate Election Outcomes Using Instrumental Variables. The American Political Science Review, 92: P. 401-411.
Green, D.P. & Krasno, J.S. (1988). Salvation for the Spendthrift Incumbent: Reestimating the Effects of Campaign Spending in House Elections. American Journal of Political Science, 32(4): P.884-907.
Hogan, R.E. (2013). Campaign Spending and Voter Participation in State Legislative Elections. Social Science Quarterly, 94(3): P.840–864.
Jacobson, G.C. (1985). Money and Votes Reconsidered: Congressional Elections1972–1982. Public Choice, 47(1): P.7-62.
Johnson, J.W. (2012). Campaign Spending in Proportional Electoral Systems: Incumbents Versus Challengers Revisited. Comparative Political Studies, 46(8): P. 968-993.
Kaid, L.L. & Holtz-Bach, Ch. (ed.) (2008). Encyclopedia of political communication. SAGE Publications, Inc.
Keefer, P. & Razvan, V. (2017). Vote Buying and Campaign Promises. Journal of Comparative Economics. DOI: 10.1016/j.jce.2017.07.001.
La Raja Raymond, J. & Schaffner, B.F. (2015). Campaign Finance and Political Polarization: When Purists Prevail. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Langsæther, P.E. (2019). Cleavage Politics in the 21 st Century: How and why social background affects political preferences. PhD. Thesis. Department of Political Science, Faculty of Social Sciences, University of Oslo.
Manza, J., Brooks, C. & Sauder, M. (2005). Money, Participation and Votes: Social Cleavages and Electoral Politics. In: The Handbook of Political Sociology States, Civil Societies, and Globalization. Publisher: Cambridge University Pres, P.201-226.
Odera, L.C. (2011). Citizen-Politician Linkages in the Informal Sector in Kenya: When are Politicians Most Likely to be Responsive to Citizens? Paper prepared for APSA annual meeting, Seattle: P.1-4.
Ohman, M. (2013). Controlling money in politics. An introduction. Speech for international Foundation For electoral system (IFES) Washington D.C.
Ovwasa, O.L. (2013). Money Politics and Vote Buying in Nigeria: The Bane of Good. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(7): P.99-106.
Parsa, M. (2016). Democracy in Iran: why it failed and how it might succeed. Harvard University Press.
Raisi, A. (2020). Electoral Participation in Iran’s Parliamentary Politics: Between Two Competing Explanations. Springer Science+Business Media, LLC.
Schaffer, F.Ch. (2007). Clean Elections and the Great Unwashed: Vote Buying and Voter Education in the Philippines. School of social science. Institute for advanced study. Princeton. NJ.
Streb, M.J. & Frederick B. (2011). When Money Cannot Encourage Participation: Campaign Spending and Rolloff in Low Visibility Judicial Elections. Political Behavior, 33(4): P.565-584.