TY - JOUR ID - 34514 TI - جایگاه قرآن در روش‌‌شناسی تولید علوم انسانی متعالی با تأکیدبر اندیشه‌‌ی امام خمینی JO - سیاست متعالیه JA - SM LA - fa SN - 2345-2676 AU - لک زایی, رضا AD - پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، قم، ایران. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 6 IS - 23 SP - 7 EP - 26 KW - قرآن KW - علوم انسانی متعالی KW - امام خمینی KW - روش‌‌شناسی تولید علم DO - 10.22034/sm.2019.34514 N2 - هدف اصلی پژوهش حاضر استفاده از قرآن در تولید علوم انسانی متعالی از منظر امام خمینی می‌‌باشد. تبیین رابطه‌‌ی انواع مواجهه قرآن با تولید انواع علوم انسانی از نوآوری‏های مقاله‌‌ی حاضر بوده که با روشی استنباطی-تحلیلی ارائه شده است. نتایج نشان می‌‌دهد، براساس دیدگاه امام خمینی، حداقل سه روش در تعامل علوم انسانی با قرآن قابل استنباط است، شامل: مبنای متدانی، مبنای متعارف و مبنای متعالی. این سه مبنا تولید سه مدل علوم انسانی را به دنبال دارد که می‏توان آن‌‌ها را علوم انسانی متدانی، علوم انسانی متعارف و علوم انسانی متعالی نامید. نقطه‌‌ی آغاز علوم انسانی متعالی، عزم علمی و قیام علمی لِلّه می‏ باشد و در ادامه، تصمیم به بهره ‏برداری و مراجعه‌‌ی روشمند به قرآن کریم. UR - https://sm.psas.ir/article_34514.html L1 - https://sm.psas.ir/article_34514_d1d6a5075a666589c453c3b5e7957bd1.pdf ER -