@article { author = {Akbari, Kamal and Oliaei, Ahmad}, title = {Capacities of the Theories in International Relations in Spreading Islam in the International Scale}, journal = {Transcendent Policy}, volume = {4}, number = {15}, pages = {121-138}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2345-2676}, eissn = {2645-5811}, doi = {}, abstract = {Spreading Islam in the international domain requires convenient ground and instrument. With the emergence of communication technology and increasing of the speed of message transfer which simplified the interaction among different nations and cultures, this has gained a more serious form and initiated a new door for international advertising of Islam. The present study aims at finding international communication capacities for global advertising of Islam and tries to analyze the international communication theories with descriptive-analytical method and after explanation of the principle of “advertising” (Tabliiq), attempts to gather the capacities of this domain. Theories such as: public domain, information society and globalization; and also international regulations of communications like freedom of speech and religion are theories and laws looking at which can be beneficial in spreading of Islam. This paper claims that compiling of the plan for international advertisement engineering is the only way for using the capacity of international communications for international advertising of religion in the present era. }, keywords = {International Communication,International Advertisement,International Communication Theories,International Advertisement Engineering,Global Advertisement of Religion}, title_fa = {ظرفیت‌های نظریات ارتباطات بین‌الملل برای تبلیغ اسلام در مقیاس جهانی}, abstract_fa = {تبلیغ اسلام در عرصه‌ی بین‌الملل نیازمند بستر و ابزار مناسبی است؛ این مسأله با ظهور تکنولوژی ارتباطات و افزایش سرعت انتقال پیام، که ارتباط میان ملل و فرهنگ‌های مختلف را سهولت بخشیده است، شکل جدی‌تری به خود گرفته و باب جدیدی برای تبلیغ جهانی اسلام گشوده است. پژوهش حاضر درصدد کشف ظرفیت‌های ارتباطات بین‌المللی برای تبلیغ جهانی اسلام است و می‌کوشد با روش توصیفی-تحلیلی نظریات ارتباطات بین‌الملل را بررسی نموده و پس از تبیین اصول تبلیغ، ظرفیت‌های این عرصه را گردآوری نماید. نظریاتی مانند: حوزه‌ی عمومی، جامعه‌ی اطلاعاتی و جهانی‌سازی؛ قوانین بین‌المللی ارتباطات مانند: اصل آزادی بیان و مذهب، نظریات و قوانینی هستند که توجه به آن‌ها در راستای تبلیغ دین می‌تواند راه‌گشا باشند. این پژوهش مدعی است که تدوین برنامه‌ی مهندسی تبلیغ بین‌الملل تنها راه‌حل استفاده از ظرفیت‌های ارتباطات بین‌الملل برای تبلیغ جهانی دین در عصر حاضر است.}, keywords_fa = {ارتباطات بین‌الملل,تبلیغ بین‌الملل,نظریات ارتباطات بین‌الملل,مهندسی تبلیغ بین‌الملل,تبلیغ جهانی دین}, url = {https://sm.psas.ir/article_25526.html}, eprint = {https://sm.psas.ir/article_25526_bfca4549785d3f6582f1719ea4efcf13.pdf} }